AMPRENTE SI AMINTIRI(45)


AMINTIRI DIN ANII DE RAZBOI

Tara mea cu ape limpezi,

Care curg cantand mereu,

Eu sunt mic, dar pentru tine,

Ce n’asi da, sa lupt si eu!

Mesaj mobilizator pentru copii din anul 1942

Mesaj mobilizator pentru copii din anul 1942

Mesaj mobilizator pentru copii asa cum apare pe ultima pagina a manualului de geografie pentru clasa a III-a primara din anul 1942. Versurile sunt insotite de o alegorie cu stema Romaniei, harta Romaniei Mari, un copil de varsta scolara in costum popular si cu opinci, primind un imbold patriotic de la un soldat al armatei romane echipat de razboi si cu arma in mana.

Manualul se afla in colectia mea si dupa el a invatat sora bunicii mele din partea mamei.

9 responses to “AMPRENTE SI AMINTIRI(45)

  1. Culmea e, dacă pot spune așa, că în acele vremuri astfel de mesaje chiar însemnau ceva. Acum, orice discurs cu așa-zis caracter patriotic este mai mult unul de complezență. Se simte că este golit de conținut, se simte că nici cel ce îl rostește nu crede o iotă din ce spune și că transmite acel mesaj fiindcă „dă bine la prostime”. Suntem conduși de niște farisei pentru care întotdeauna interesul propriu va fi mai presus de orice și-a căror primă grijă este ca, în urma jafurilor zilnice făcute vistierie țării, să își deschidă un cont într-o bancă din străinătate pentru ca, în situația în care la noi s-ar împuți rău lucrurile, s-o șteargă cât mai curând din țară.

    Apreciază

      • si eu care credeam ca cucuiele mi-au aparut intamplator din cauza caramizilor ce cad intamplator, din case cu bulina🙂 e romania, draga prietene, romanul se intrece cu vorba insa nu actioneaza. din pacate toti suntem la fel. patriotismul, nationalismul, romanismul (daca-mi permiti) nu mai reprezinta decat cuvinte din dictionar. proteste, manifestatii, greva foamei… astea-s nimicuri. ne trebuie un brat de fier, o forta si nu o voce. un tepes ne trebuie. romania daca vrea sa iasa la suprafata… are nevoie de o dictatura

        Apreciază

Lasă un răspuns

